Telefoon:
Postbus 37021, 3005 LA Rotterdam

Terug naar Rotterdamse Roots

Categorie

Thuiskomen kan ook ergens anders dan in je eigen huis, vind ik. Voor ons creatief bureau betekent dat terug naar onze roots: Rotterdam. Gevestigd in een gloednieuw ‘Lite office’, gelegen aan de Bovendijk 132, noemen wij ons per zomer 2020 officieel géén Haags bureau meer.

Om maar even met een ongebruikelijk spreekwoord binnen te vallen: ’de snoeren zijn mij in lieflijke plaatsen gevallen’. Wij zijn op goede plaatsen beland! in de zomer van 2020 gaven wij ons Haagsche zolderpaleis nabij vorstelijk Noordeinde op en vertrokken we, met hond en haard, naar Rotterdam. Nu werken we vanuit een Lite Home, een vernieuwend concept dat draait om efficiëntie en duurzaamheid door middel van modulaire woon- en werkruimte. Geen loze ruimtes meer! louter loze uitspraken.

Lite Home

Wat is dat eigenlijk? Simpel gezegd: modulair wonen en werken waarbij jij precies genoeg ruimte hebt. Een Lite Home heeft een lange levensduur en een bijzonder korte productietijd. Gemaakt van herbruikbare, dan wel volledig recyclebare materialen. Lite Homes worden zo lokaal mogelijk geproduceerd, met een lage CO2 footprint en mogelijkheden voor het opwekken van duurzame energie. Als kers op de taart zijn Lite Homes volledig afgestemd op de wensen en behoeften van de gebruiker! Ik zeg maar altijd: de enige manier om een fatsoenlijke kantoorruimte sneller te bouwen dan Lite Home, is in de Sims 4.

Lite Home staat voor de nieuwe manier van bouwen: snel, flexibel, licht en duurzaam, zonder concessies te doen aan ontwerp of levensduur en volgens de wensen van de klant.

Taco Pino – architect Lite Home
De kronieken van Erik’s zonen

Men weet het waarschijnlijk niet – al is het zeker geen geheim – maar de familie Eriksson heeft een rijke geschiedenis met het toenmalige ‘RotjeknAr’. Terwijl ik dit schrijf, probeert de spellingscontrole van Word er ‘RotjeknOr’ van te maken. Maar dan zou dit geen lesje geschiedenis meer zijn. 120 jaar geleden, vóór ‘Knor,’ in tijden van ‘Knar’, kwam overgrootvader Eriksson vanuit Zweden naar Rotterdam en richtte daar zijn ingenieursbureau op. 50 jaar later introduceerde Egon Eriksson – een van de founding fathers van RAI Amsterdam – de Vélo Solex in Nederland. Egon was een echte Rotterdammerse ondernemer; in 1957 had mijn opa een bouwbedrijf in Zweedse prefab huizen. Enkele jaren later vervolgde zijn zoon – en mijn vader Herman Eriksson – de ‘Knoriaanse’ kronieken en startte een traineeship bij de Rotterdamsche Bank. En nu, anno 2020, vertrek ook ik naar deze stad.

Natuurlijk ben je van harte uitgenodigd om langs te komen! Maak een afspraak met ons en neem een kijkje in onze nieuwe Lite Home office!

GivingBrandsEnergy Boutique Creative Agency

Tell me what you want,
what you really really want.​

Betrokkenheid en passie in daad en woord. Of je creatieven, strategen, filmmakers, vloggers, contentmakers, influencers, social media experts, animatoren, editors, designers of ondernemers zoekt; bij ons ben je aan het juiste adres?

Afspraak maken?